پیش‌بینی قیمت و آینده ارز سولانا در میان‌مدت تا سال ۲۰۳۰

سولانا از سریع‌ترین، مقیاس‌پذیرترین و محبوب‌ترین شبکه‌های بلاک چینی است؛ در این مقاله قیمت و آینده سولانا در میان‌مدت و بلندمدت (تا ۲۰۳۰) را بررسی می‌کنیم.

رمزارز سولانا در سال ۲۰۲۳، با رشد بسیاری هیجانی و غیرقابل‌انتظار خود، توجه بسیاری از فعالان بازار را به خود جلب کرده است و برخی از محققان بزرگ ارز دیجیتال پیش‌بینی قیمت و آینده سولانا در بلندمدت یا میان‌مدت را صعودی تلقی می‌کنند. بااین‌حال، این اعداد و محدوده‌های قیمتی، به چه میزان قابل‌اتکا هستند؟ آیا سولانا قادر خواهد بود تا سال ۲۰۳۰ به روند صعودی خود ادامه و سقف‌های قیمتی جدیدی را ثبت کند؟ اگر تمام این سؤالات در ذهن شما است و یا در این رمزارز سرمایه‌گذاری کرده‌اید، این مقاله به‌تمامی سؤالات شما پاسخ خواهد داد. نکتهٔ مهم که قبل از مطالعه مقاله باید گوشزد شود، قطعی نبودن در دنیای بازارهای مالی است. به این معنی که با وجود تمامی دیدگاه‌های صعودی یا نزولی، بازارها یا دارایی‌های پایه، می‌توانند رفتار متفاوتی داشته باشند و ایجاد حباب‌های مالی بزرگ اقتصادی نیز گواهی به این اتفاق خواهد بود.

پیش‌بینی قیمت سولانا در میان‌مدت و بلندمدت

حال که پذیرفته‌ایم که هر گونه تصمیم مالی برای با نظر و مسئولیت ما صورت گیرد، در این بخش به‌ پیش‌بینی قیمت سولانا به گفته برخی از بزرگ‌ترین تحلیلگران بازار ارز دیجیتال خواهیم پرداخت. تمامی این تحلیل‌ها با ذکر منبع و سبک تحلیل هر سایت ذکر می‌شود و می‌توانند در تصمیم‌گیری‌ها شما در میان‌مدت و بلندمدت کمک شایانی کنند. قبل از ارائه هر گونه سبک تحلیلی، تکنیکال یا تحلیل فاندامنتال برای بررسی سولانا، بهتر است برای کاربرانی که آشنایی زیادی با شبکه بلاک چین سولانا ندارد، به ذکر خلاصه‌ای از نحوه سازوکار این شبکه بلاک چین بپردازیم.

پیش‌بینی قیمت سولانا در میان‌مدت و بلندمدت

سولانا، شبکهٔ بلاک چین لایه اولی و مقیاس‌پذیر برای استقرار برنامه‌های غیرمتمرکز بلاک چین است که در سال ۲۰۱۷، شبکه اصلی آن (Solana Mainnet) راه‌اندازی و در دسترس عموم قرار گرفت. این شبکه بلاک چین با ارائه سرعت انجام تراکنش در ثانیه (TPS) بسیار بالایی به همراه کارمزد تراکنش بسیار ناچیز، باهدف ربودن جایگاه اتریوم در ارزهای دیجیتال، به‌عنوان اتریوم کیلر یا قاتل اتریوم شناخته می‌شود. سولانا پس از راه‌اندازی در سال ۲۰۱۷ و پشتیبانی توسط کمپانی سرمایه‌گذاری خطرپذیر (VC) مانند آلامدا ریسرچ، بنیاد FTX و چندی دیگر از کمپانی‌های به نام، در سال ۲۰۲۱، موفق به ثبت سقف قیمتی ۲۵۶ دلاری شد و پس از بازار خرسی طولانی ۲۰۲۲، ریزش شدیدی را مانند ارزهای دیجیتال دیگر تجربه کرد.

شبکه بلاک چین سولانا در کنار وعده انجام تراکنش‌های سریع بلاک چین و استقرار، دارای مشکلات فنی بسیاری نیز بود که پس از قطعی‌ شبکه به‌صورت مکرر در سال ۲۰۲۲ باعث نگرانی بسیاری از کاربران شد. دلیل اصلی این مشکلات، تمرکزگرایی به‌شدت زیاد گره‌های اصلی شبکه سولانا است که در صورت بروز مشکل انعطاف پایینی برای برقراری امنیت داشته و برای برطرف‌کردن مشکل باید شبکه به‌صورت موقت تعطیل شود. حتی با ذکر مشکل فنی بسیار مهم بالا، سولانا از سال ۲۰۱۷ تا به امروز، همیشه در معرض دید سرمایه‌گذاران و نهادهای سرمایه‌گذاری بوده و از جنبه جذب سرمایه و رشد‌های بلند مدتی، عملکرد مناسبی را در طول سالیان اخیر ثبت کرده است.

سولانا، مانند هر ارز دیجیتال دیگر، همبستگی مثبتی با عملکرد قیمت بیت کوین دارد و در طول بازارهای گاوی، سرمایه مناسبی به سمت ارزش مارکت آن هجوم خواهد آورد. با ذکر آنکه تخمین دقیق میزان ورودی سرمایه به هر بلاک چین در طول سال‌های آینده کمی دشوار است، اما، بسیاری از تحلیلگران، انتظار رشد شدید ارزش مارکت سولانا را در طول سال‌های پیش رو دارند.

پیش‌بینی قیمت سولانا تا سال ۲۰۳۰

تا زمان‌نگارش این مقاله، قیمت سولانا در محدوده ۹۵ دلار قرار دارد و در سه ماه گذشته نزدیک به ۵۰۰ درصد رشد قیمتی را تجربه کرده است. با احتساب رشد شدید قیمت و بررسی تایم فریم هفتگی سولانا در کنار اندیکاتور RSI، قیمت به محدوده بیش خرید رسیده و احتمال اصلاح کوتاه‌مدتی وجود دارد.

پیش‌بینی قیمت آینده سولانا تا سال ۲۰۳۰ 1

در بازه میان‌مدت، مطابق نمودار فوق، مهم‌ترین سطح حمایتی سولانا در محدوده ۵۰ دلار و اصلی‌ترین ناحیه مقاومتی، در محدوده ۱۵۰ دلار قرار گرفته است. به عقیده بسیاری از تریدرها، درصورتی‌که سولانا موفق به شکست سطح ۱۵۰ دلاری شود، سناریو تحقق سقف قیمتی قبلی (۲۵۰ دلار) بسیار قوی است.

پیش‌بینی قیمت سولانا تا سال ۲۰۳۰ 2

پیش‌بینی قیمت سولانا در سال ۲۰۲۴

به عقیده بسیاری از محققین و تحلیلگران خبره بازار ارز دیجیتال، محدوده‌های احتمالی که سولانا در طول سال ۲۰۲۴، توانایی تحقق آن را خواهد داشت، در سطوح بین ۱۵۰ – ۲۵۰ دلار قرار دارد (سقف تاریخی سال ۲۰۲۱) و این سطوح، نواحی قیمتی مهمی برای سرمایه‌گذاران به شمار می‌روند.

پیش‌بینی قیمت سولانا در سال ۲۰۲۵

با احتساب آنکه پس از شکست سقف تاریخی سال ۲۰۲۱، محدودهٔ قیمتی دیگری پیش روی سولانا نخواهد بود، این ارز به گفته بسیاری از محققان، توانایی رشد تا سطوح ۴۰۰ – ۵۰۰ دلار را در میانه بازار گاوی خواهد داشت و غالب تحلیل‌های مربوط به‌پیش بینی قیمت سولانا در ۲۰۲۵ صعودی است.

پیش‌بینی قیمت سولانا در سال‌های بین ۲۰۲۶ و ۲۰۲۷

باتوجه‌به سیکل‌های صعودی و نزولی بازار ارز دیجیتال، به گفته بسیاری از محققان، پتانسیل بالایی برای اصلاحات سولانا باتکیه‌بر فرض شکست سقف قیمتی قبلی وجود خواهد داشت و احتمال دارد با کسب سود بسیاری سرمایه‌گذاران، در این سال‌ها در نواحی ۲۵۰ دلاری، فرصت خرید سولانا به وجود آید.

پیش‌بینی قیمت سولانا در سال‌های ۲۰۲۷ – ۲۰۳۰

با احتساب آنکه در سال‌های بین ۲۰۲۷ تا ۲۰۳۰، هاوینگ بعدی بیت کوین را در سال ۲۰۲۸ پیش رو خواهیم داشت، پتانسیل بالایی برای اصلاحات قیمتی سولانا و هر ارز دیجیتال تا سال ۲۰۲۸ وجود داشته و انتظار می‌رود باتکیه‌بر احتمال تکرار سیکل‌های قبلی، پس از هاوینگ و هجوم سرمایه به بلاک چین بیت کوین، سولانا نیز به سمت رشد قیمتی دیگر تا محدوده ۲۰۰۰ دلار حرکت کند. محدوده‌های قیمتی ذکر شده در فوق، چکیده‌ای از تحلیل‌های معروف‌ترین منابع ارائه‌کننده تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال‌اند که در ادامه نیز با مهم‌ترین پیش‌بینی‌های اقتصادی امروزی برای قیمت آینده سولانا آشنا می‌شویم.

پیش‌بینی قیمت سولانا در سال‌های ۲۰۲۷ – ۲۰۳۰

پیش‌بینی قیمت و آینده سولانا از دیدگاه کارشناسان

اگر تا به اکنون، درباره سطوح قیمتی پیش‌بینی‌شده در بالا بسیار کنجکاو هستید و می‌خواهید دیدگاه کارشناسان بازار ارز دیجیتال را در پیش‌بینی قیمت و آینده سولانا بدانید، در این بخش به مهم‌ترین تحلیل‌های اقتصادی اشاره خواهیم کرد. تمامی این تحلیل‌ها، مبتنی بر تحلیل تکنیکال یا فاندامنتال هستند و بهتر است اشاره کنیم که نگاه شخصی تحلیلگر نیز در آنها دخیل شده است. برای‌آنکه درگیر سوگیری در تحلیل ارزهای دیجیتال نشوید، توصیه می‌شود تنها با تصمیمات و برنامه‌ریزی شخصی اقدام به خریدوفروش ارزهای دیجیتال کنید.

پیش‌بینی قیمت سولانا توسط کمپانی سرمایه‌گذاری VanEck

طبق پیش‌بینی قیمت سولانا که توسط کمپانی سرمایه‌گذاری بزرگ VanEck ارائه شده است، سولانا قادر خواهد بود که تا سال ۲۰۳۰، میزبان بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر باشد و این کمپانی طبق مدل پیش‌بینی خود، انتظار افزایش ۸ میلیارد دلاری ارزش مارکت سولانا را تا پایان سال ۲۰۳۰ دارد.

پیش‌بینی قیمت سولانا توسط کمپانی سرمایه‌گذاری VanEck

طبق گزارش این کمپانی، سولانا با بهره‌وری از پلتفرم‌های قرارداد هوشمند (SCP) خود قادر خواهد بود، تا سال ۲۰۲۳، نیمی از ارزش مارکت اتریوم را تصاحب کند و به دلیل کم‌هزینه‌بودن و فعالیت بسیار گسترده این پلتفرم، تارگت قیمتی این کمپانی برای سولانا تا سال ۲۰۲۳، بیش از ۳۰۰۰ دلار است.

این کمپانی دیدگاه فاندامنتالی مهمی را در بررسی سولانا درگیر کرده و عقیده دارد که سولانا قادر به شکست اتریوم در سال‌های آینده و کسب جایگاه آن به‌عنوان شبکه‌ای برای میزبانی هر گونه برنامه و قرارداد هوشمند خواهد بود. کمپانی سرمایه‌گذاری VanEck، در سه حالت پیش‌بینی قیمت سولانا تا سال ۲۰۳۰، مطابق تصویر فوق، انتظار رشد قیمت سولانا را از حداقل ۳۳۵ دلار تا حداکثر ۳۰۰۰ دلار در بازار گاوی و قیمت ۱۰ دلار را در بازار خرسی دارد.

پیش‌بینی قیمت سولانا توسط کارشناسان صرافی بایننس

صرافی بایننس، توسط کارشناسان خود و از جنبه تحلیل تکنیکال این ارز دیجیتال در تایم فریم هفتگی، دیدگاه صعودی نسبت به سولانا در سال ۲۰۲۴ دارد و تخمین می‌زند که قیمت تا انتهای سال تا محدوده‌های ۹۵-۹۶ دلار تثبیت شود.

پیش‌بینی قیمت سولانا توسط کارشناسان صرافی بایننس

به گفته کارشناسان بایننس، قیمت سولانا در تایم فریم هفتگی در بالای میانگین متحرک ۵۰ روزه در حال حرکت است و با اتکا به دو اندیکاتور MACD و RSI احتمال نوسان کوتاه‌مدتی قیمت در این نواحی وجود دارد.  بااین‌حال، کارشناسان بایننس تأکید دارند که با وجود پتانسیل ایجاد اصلاحات کوتاه‌مدتی، سولانا قادر خواهد بود تا سال ۲۰۳۰، باتکیه‌بر تحلیل تکنیکال تا ۱۲۸ دلار نیز رشد کند.

پیش‌بینی قیمت سولانا توسط کارشناسان صرافی بایننس 2

نگاهی به تاریخچه و روند قیمتی سولانا

حال برای‌آنکه بهتر با روند قیمتی سولانا آشنا شوید، نگاهی به تاریخچه قیمتی سولانا از سال ۲۰۱۷ تا به اکنون خواهیم داشت و در این بخش عملکرد قیمت یا بازدهی سولانا از سال ۲۰۲۰ تا به اکنون بررسی می‌شود. یادتان باشد که گذشته قیمت، لزوماً به معنی تکرار تاریخ نیست و تنها از جنبه آشنایی با روندهای قیمتی باید مطالعه شود. اگر به نمودار زیر دقت کنید، رمزارز سولانا از اواخر سال ۲۰۲۰ تا اولین سقف قیمتی خود در می ۲۰۲۱، رشد قیمتی خیره‌کننده ۲۲۶۰۰ درصد را تجربه کرده و اگر قیمت کنونی بازار (۹۵ دلار) را در نظر بگیریم، نشان از رشد ۹۰۰۰% درصدی را می‌دهد. (در آن زمان سولانا تنها ۱ دلار ارزش داشت.)

نگاهی به تاریخچه و روند قیمتی سولانا

با آمار بالا، اگر فردی در قیمت یک‌دلاری سولانا، تنها ۱۰۰ دلار در این ارز سرمایه‌گذاری کرده باشد، تا به امروز ۱۲۰۰۰ دلار سود خالص در جیب دارد و بر خلاف آن، سرمایه‌گذاران سولانا در سقف قیمتی سال ۲۰۲۱، تا با احتساب قیمتی ۲۵۰ دلاری سولانا، تا به امروز در ۶۳ درصد ضرر هستند.
بااین‌وجود، در سرمایه‌گذاری در هر ارز دیجیتال، به همان اندازه که پتانسیل رشد سرمایه وجود دارد، خطر کاهش شدید دارایی شما نیز در کمین است و با ذات نوسانی بسیاری از ارزهای دیجیتال اعم از سولانا، بهتر است باتکیه‌بر هدف مشخصی با استراتژی خرید پلکانی ورود شود.

فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی سولانا در آینده

سولانا با وجود زیرساخت فنی و ایجاد شبکه بلاک چین بسیار مقیاس‌پذیر، برای سرمایه‌گذاری دارای فرصت و چالش‌های پیش روی خود است و بر هیچ شخصی پوشیده نیست که سولانا، برای توسعه و جذب سرمایه بیشتر، نیاز به رفع مشکلات اساسی بلاک چین خود و کاهش تمرکزگرایی شبکه خواهد داشت. شبکه سولانا به دلیل استفاده از الگوریتم اثبات تاریخچه (POH) و هزینه بسیار سنگین راه‌اندازی گره شبکه، از معضل بزرگ تمرکزگرایی رنج می‌برد و باید بگوییم که تا به امروز هزینه سخت‌افزار راه‌اندازی نود شبکه برای بلاک چین سولانا در جهت پردازش تراکنش‌ها، از تمامی بلاک چین‌ها گران‌تر است.

این معضل بزرگ دلیل اصلی قطعی مکرر شبکه سولانا است، زیرا، با ایجاد هر گونه مشکل و تعداد بسیار اندک گره شبکه، باید برای برطرف‌شدن مشکل، نودها به‌صورت دستی مشکل را حل کنند و قابلیت انعطاف‌پذیری کمی در صورت بروز مشکل را دارند.
با تمامی این تفاسیر، بهتر است به‌صورت اجمالی به مهم‌ترین موارد بالا نگاهی داشته باشیم تا با آنها به‌خوبی آشنا باشید:

مشکل تمرکزگرایی سولانا

مشکل تمرکزگرایی سولانا، ریشه در بلاک چین سنگین آن برای راه‌اندازی اپراتورهای گره در شبکه دارد. در تصویر زیر سخت‌افزار موردنیاز برای تبدیل‌شدن به گره شبکه سولانا و اعتبارسنجی ذکر شده است که با وجود هزینه بسیار سنگین، نیاز به احراز هویت نیز برای انجام فرایند تأیید در شبکه خواهید داشت. به همان اندازه که شبکه سولانا، با سرعت بیشتری تراکنش‌های را پردازش می‌کند، نیازی بیشتری نیز به سخت‌افزار گران‌قیمت و پهنای باند مناسب برای اپراتورهای گره خواهد داشت. در کنار این معضل بزرگ، پس از راه‌اندازی اپراتور گره، نیاز به گرفتن داده‌های بلاک چین از نودهای بایگانی شده دارید و این امر محور مرکزیت بالایی در شبکه سولانا ایجاد می‌کند.

مشکل تمرکزگرایی سولانا

در تعریفی ساده‌تر، هر چه با سرعت بیشتری تراکنش‌ها به بلاک چین سولانا اضافه می‌شوند، شما نیاز به هارددیسک قدرتمندتر و فضای ذخیره‌سازی به‌روزتری دارید. این مشکل می‌تواند در فرایند تأیید و اعتبارسنجی شبکه نیز مشکل ایجاد کند.

ناسازگاری سولانا با ماشین مجازی اتریوم

شبکه بلاک چین سولانا با ماشین مجازی اتریوم به نام EVM ناسازگار است و از این جنبه بسیاری از برنامه‌های غیرمتمرکز بلاک چین قابلیت‌های کمتری در زمان استفاده از این شبکه دارند. کاملاً مشخص است که برای هر زیرساخت بلاک چین، از مهم‌ترین جنبه‌ها سازگاری و قابلیت تعامل با بلاک چین‌ها دیگر خواهد بود که از این نظر نکته‌ای منفی برای بلاک چین سولانا محسوب می‌شود. در کنار مشکلات بالا، سولانا بر خلاف اتریوم، مکانیزم مجازاتی برای رفتار مخرب ندارد و در صورت هر گونه خطا و حمله به شبکه، نیاز به بررسی توسط گره‌های متمرکز شبکه خواهد بود و به روند فعال شبکه ضربه می‌زند.

رقبای سرسخت سولانا

از جنبه‌های دیگری که باید در پیش‌بینی قیمت و آینده سولانا در نظر بگیریم، رقبای سرسخت و بزرگی مانند اتریوم است. کاملاً مشخص است که اتریوم در تمامی حوزه‌های غیرمتمرکز ارز دیجیتال به‌عنوان بلاک چین پیش رو حضور دارد و تا به امروز نیز انتخاب اصلی هر برنامه غیرمتمرکز برای پیاده‌سازی و استفاده از استانداردهای شبکه است. با تسلط بسیار شدید اتریوم بر روی حوزه دیفای و زنجیره‌ای بسیار معتبرتر از سولانا، این پروژه بلاک چین کار سختی را همیشه پیش رو خواهد داشت و برای تحقق آینده‌ای روشن‌تر برای پروتکل، نیاز به بهبود روند اعتبارسنجی شبکه و تقویت زیرساخت‌های امنیتی خود دارد.

از دیگر رقبای سولانا که در سال‌های اخیر حواشی زیادی را ایجاد کرده است، می‌توان به پروژه بیتگرت اشاره داشت که هزینه تراکنش در بلاک چین لایه اولی آن صفر است. این شبکه بلاک چین، باهدف افزایش مقیاس‌پذیری در بلاک چین لایه اولی خود و بی‌هزینه کردن تراکنش‌های بلاک چین بر میان زبان‌ها افتاده است. درهرحال، اگر نگاهی فنی به بلاک چین بیتگرت داشته باشیم، این پروژه به جز کارمزد صفر تراکنش، هیچ جنبه کاربردی دیگری نداشته و پتانسیل زیادی برای رقابت با اتریوم و سولانا ندارد. پس می‌توان گفت که بیتگرت، صرفاً به دلیل تمرکز رسانه‌ها بر کارمزد صفر تراکنش‌ها گزینه‌ای رقابتی محسوب می‌شود.

رقبای سرسخت سولانا

بدون شک، سرعت بالای تراکنش و مقیاس‌پذیری به‌شدت بالای سولانا نسبت به باقی پروژه‌های بلاک چین مزیت مهمی محسوب می‌شود، بااین‌حال، همیشه باید این توجه داشته باشیم که مهم‌تر از مقیاس‌پذیری شبکه، استفاده کاربران از بلاک چین هدف است که موفقیت روزافزون پروژه را تعیین می‌کند.

سؤالات متداول

  • آیا سرمایه‌گذاری روی ارز سولانا برای آینده مناسب است؟

سرمایه‌گذاری روی ارز سولانا باتوجه‌به جو صعودی حول این رمزارز محبوب، در آینده می‌تواند گزینه‌ای مناسب تلقی شود، اما، مانند هر ارز دیجیتال دیگر نیازمند تحقیق شخصی و ایجاد هدف سرمایه‌گذاری مناسب در طولانی‌مدت است.

  • مهم‌ترین چالش سولانا در آینده چیست؟

مهم‌ترین چالش سولانا در آینده، در ساختار فنی بلاک چین آن که به منجر به تمرکزگرایی شبکه می‌شود، خلاصه شده و سولانا برای آینده‌ای چشمگیرتر باید نسبت به وضعیت گره‌های شبکه و افزایش برنامه‌های بلاک چین شبکه خود بسیار پویاتر عمل کند.

  • پیش‌بینی قیمت سولانا در سال ۲۰۳۰ چقدر خواهد بود؟

دیدگاه‌های مختلفی مبتنی بر قیمت سولانا در ۲۰۳۰ وجود دارد. برخی معتقدند که سولانا قادر خواهد بود که به قیمت‌هایی مانند ۲۰۰۰ و حتی ۳۰۰۰ دلار نیز برسد و بسیاری قیمت حدودی ۱۳۰-۱۵۰ دلاری را برای سولانا تا سال ۲۰۳۰ متصور هستند.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی